Reportáž: Vernisáž výstavy ve Vítkově 2013

V sobotu 15. června 2013 proběhla v městě Vítkov slavnost Den města. Vedle přehlídky dechových orchestrů z celé střední Evropy či malých umělců z místních tanečních kroužků a lidové školy umění proběhla také slavnostní vernisáž výstavy origami v místním kulturním domě.

V kulturním domě jsme dostali k dispozici malý výstavní sál se čtyři vysokými a několika dalšími vitrínami stolového a policového typu. Příprava celé výstavy a její instalace proběhla v režii Vojty Drnka, který zaslouží velký obdiv a uznání za dokončení tohoto nesnadného úkolu ve svém mladém věku. Do vitrín se podařila nainstalovat většina tvorby mladých českých origamistů z regionu – Miroslava Mrajci, Jaroslava Holiše, Moniky Hankové a právě Vojty Drnka.

Vernisáž zahájila paní Olbertová z Kulturního domu Vítkov, Vojta Drnek zahrál několik skladeb na svůj bajan, Ondřej Cibulka uvedl obecné informace o České origami společnosti a výstavě a následně se všichni pustili do prohlídky a diskuze s jednotlivými origamisty. Rozhodně bylo na co koukat, Miroslav ohromoval komplexními skládankami typu prastarého draka od Satoshiho Kamiyi, Monika množstvím jednotek pro své modulární objekty a titěrností hvězdiček ve flašce, Vojta pak mozaikami a všeobecným origami záběrem.

V rámci oslav Dne města Vítkova na podiu za kulturním domem vystoupily dechové orchestry z regionu i ze zahraničí, místní dětské taneční kroužky a např. šermířská společnost s šermířsko-divadelním představením na téma Dívčí války. Většina účinkujících se také přišla podívat na výstavu origami a případně si něco zkusit složit.

Druhý den jsem se vypravil s Vojtou Drnkem na průzkum nedalekých přírodních krás. Navštívili jsme místní sopku. Běžně se za sopku vydává kopec s dírou v zemi, v tomto případě kopec zřejmě uletěl při poslední erupci, protože zbyla jen ta díra. Nicméně díra je veliká, skládá se z několika stupňů a vlastní vyvřelou krtinou ve svém středu. Sestupování do kráteru sopky, horolezecký výstup na vyvřelinu, prodírání nekončící záplavou kopřiv či návštěva meteorologické stanice byla rozhodně skvělým zážitkem!

Výstava se velice líbila a všem doporučujeme její návštěvu a návštěvu přírodních krás v okolí!

This entry was posted in Novinky, Události. Bookmark the permalink.